El passat 17 de juny, gairebé un centenar de professionals del videojoc es van reunir a l’espai Barcelona XRLAB Palo Alto en una nova edició de la Trobada DeviCAT, l’esdeveniment que connecta el talent local amb iniciatives inspiradores i agents clau del sector.
Amb el lema “Made in Barcelona – Dues històries reals: del pitch i el finançament a l’èxit”, la sessió va posar el focus en dues trajectòries d’èxit fetes a casa nostra: Piccolo Studio i Petoons Studio.
Com fer un pitch que obri portes
Jordi Ministral i Alexis Corominas, fundadors de Piccolo Studio, van compartir la història de Piccolo Studio, una mostra de com una bona idea, ben explicada, pot arribar molt lluny.
A més, van compartir l’origen d’ “Arise: a simple story”, el seu primer videojoc, i com el van portar des d’una petita oficina compartida fins a una distribució internacional amb Techland.

Durant la seva intervenció, vam poder repassar el procés de producció i com es va donar la primera reunió amb l’editor. També ens van oferir una perspectiva de quins errors van arribar a cometre, així com la readaptació del seu enfocament per aconseguir el suport que necessitaven.
Més enllà del producte final, la seva experiència posa sobre la taula un missatge clau per al sector local: la importància de tenir un pitch sòlid, saber escoltar, i entendre el publishing com una relació a llarg termini. Una trajectòria que demostra que des de Catalunya també es poden explicar històries universals amb sensibilitat, identitat i èxit.

Dracamar, una aposta catalana amb ambició transmèdia
A continuació, Sergio García, CEO de Petoons Studio, va presentar Dracamar, un projecte coproduït amb 3Cat que combina videojoc, animació i televisió.
Amb una llarga experiència en títols internacionals per a públic familiar, Petoons ha apostat ara per una producció local amb voluntat de transformar-se en franquícia. El projecte, fruit de la crida feta per 3Cat per impulsar videojocs en català, és també un exemple d’accés a noves vies de finançament.
García va explicar que treballen amb la filosofia de “play together”, i va defensar que aquest enfocament col·laboratiu és clau tant dins de l’equip com de cara als usuaris.

Una nova etapa per a DeviCAT
La jornada va començar amb la intervenció de Xavier Carrillo Costa, president de DeviCAT, qui va fer balanç del primer semestre i va posar en valor la feina de l’equip tècnic de l’associació, destacant la importància de continuar treballant perquè la indústria tingui accés a un finançament estable.
També es va presentar la nova coordinadora de DeviCAT, Beatriz Osorio, qui va destacar que l’objectiu és fer de DeviCAT un punt de trobada per a empreses consolidades, projectes en creixement i nous equips.
Durant la seva intervenció, Osorio va emfatitzar la importància de crear nous espais de trobada per afavorir l’intercanvi i el networking entre equips i profesionals del sector.

Col·laboració, suport i comunitat
La trobada es va tancar amb una estona de networking entre professionals i empreses del sector. L’esdeveniment va comptar amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Cultura de la Generalitat, Barcelona XRLAB, Moritz i la Federació de Productores Audiovisuals (PROA).
Com totes les trobades DeviCAT, aquesta primera edició de 2025 reafirma un objectiu compartit: impulsar una comunitat professional forta, connectada i amb capacitat per fer créixer el sector dels videojocs des de Catalunya.