El dijous 20 d’abril vam celebrar la trobada del mes. En aquesta ocasió amb la participació de molts i moltes col·laboradores que han accedit a compartir amb la comunitat la seva experiència, coneixements i aportacions per tal de contribuir a fer cada mes d’aquest un espai de transferència de coneixements entre professionals del sector.
La 3ª trobada DeviCAT l’hem organitzat amb col·laboració de la Direcció General d’Innovació i Cultura Digital i amb la participació de la Direcció General de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs (Generalitat de Catalunya)
La temàtica central de la trobada ha derivat de les actuacions proposades per la Taula del videojoc relacionades amb el foment de l’assumpció, per part de les empreses de videojocs (independentment del seu nombre de treballadors), perquè implementin plans d’igualtat d’oportunitats. Durant la sessió hem obert un espai de conversa per oferir assessorament a les empreses i estudis de videojocs, sobre com treballar en aquesta línia.
La Trobada Devicat va ser l’escenari de Presentació PLA d’ACCIÓ DE SUPORT A LES EMPRESES destinat al foment de la igualtat de tracte i d’oportunitats en el treball. Una xerrada conduïda per Núria Verges, directora general de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs (Generalitat de Catalunya) qui ens ha explicat quines són les obligacions de les empreses en aquest sentit, quina diferència existeix entre el plans obligatoris i voluntaris, com es fa un pla d’igualtat, quins recursos, formacions i suport tenim a disposició les empreses de videojocs.

“Registrar un pla d’igualtat és obligatori per a companyies que comptin amb més de 50 treballadors/es” va comentar Núria Vergés durant la sessió. També ens va parlar del rol fonamental dels videojocs a l’hora de transmetre valors socials, estereotips de gènere i dinàmiques de socialització. “Es tracta d’una industria cultural en creixement i amb ascendents xifres de facturació i consum per una part important de la societat”.
Us compartim la presentació de Núria Vergés
En el següent bloc de la trobada vam comptar amb la participació de tres dels nostres socis DeviCAT. Social Point, IOI Interactive i Gameloft, empreses de videojocs referents, que treballen amb els seus equips i com a part de la seva cultura empresarial, han compartit amb el públic mesures i accions orientades a fomentar l’equitat de gènere, valors de diversitat i la igualtat d’oportunitats en les seves organitzacions.
Eduard Lopez Plans, Studio Head – IOI Barcelona ha explicat iniciatives que porten a terme com les visites a l’estudi per part d’escoles i instituts, el programa shadow-of-worker amb dones professionals referents de la indústria o l’aplicació de tecnologies d’intel·ligència artificial per tal de garantir processos de reclutament de personal més equitatius i amb llenguatge inclusiu, entre moltes d’altres accions impulsades per garantir igualtat d’oportunitats, visibilització i recolzament al talent femení i divers de l’empresa.
Yolanda Sánchez, HR Director HUMAN RESOURCES de Gameloft ha centrat la seva intervenció en la importància de treballar la igualtat com a cultura empresarial. Les línies transversals d’acció incloent workshops, mesures per la flexibilització d’horaris i facilitar la conciliació, mentories i col·laboració directa de l’estudi en projectes de tercers amb impacte social.
Carlota Antúnez, Workplace Experience Manager and DEI Lead de SocialPoint ha explicat el recorregut i la trajectòria de Social Point per a consolidar una comissió àmplia de treball en temes de equitat i diversitat dins de l’empresa. Va compartir els consells per a consolidar aquesta línia estratègica, els passos més formals i metòdics per a dissenyar un Pla d’Igualtat. Carlota va a compartir els recursos d’assesorament disponibles i fins i tot, els canals de suport administratiu i tècnic per a poder implementar els plans d’igualtat a les empreses de videojocs.
A la tercera trobada DeviCAT també vam convidar a dos iniciatives i projectes de membres de l’ecosistema. En primer lloc Eurídice Cabañes i Luca Carrubba de Arsgames qui ens han presentat la micro incubadora de videojocs Vòrtex, que ofereix assessorament i suport a projectes de videojocs impulsats des de models de negoci amb perspectiva de gènere, atenent les necessitats del territori des d’una perspectiva d’economia social i solidària.
ArsGames obre una crida de participació d’idees i projectes en desenvolupament de videojocs amb perspectiva crítica, social, videojocs alternatius, amb innovació en mecàniques, narratives i hibridació amb altres àrees o sectors: gameart, activisme, educació, serious games, videojoc documental, etc.
Dels projectes presentats, l’equip i jurat de Vòrtex seleccionaran un màxim de 4 per a la pre-incubació, que comptarà amb xerrades i mentories en línia per part de referents en la indústria. Per a més nformació sobre Vòrtex, visita la web d‘Ars Games
La segona presentació de la jornada va estar a càrrec de Javier Lazcoz, Executiu de comptes Gaming Ibèria. La seva presentació titulada “AWS Game Tech, creació d’experiències de joc d’última generació, tecnologies cloud dedicades al Gaming”. Una presentació de serveis del núvol de Amazon (Amazon Web Services) amb exemples de clients reals¨ AWS alinea les capacitats de desenvolupament de videojocs personalitzades, sobre la base de sis àrees de solucions per a ajudar els desenvolupadors a crear, executar i expandir els seus videojocs: desenvolupament de videojocs en el núvol, servidors de videojocs, operacions en directe, anàlisi de videojocs, seguretat dels videojocs i IA i Machine Learning.
Us compartim la presentació de AWS